Hrvatska znanstveno istrživačka mreža (CARNet)

Tijekom 2003. godine CARNet (Hrvatsko znanstveno-istraživačka mreža) je organizirala akciju "10@HR - Vrijeme je za Internet!" povodom 10 godina Interneta u Hrvatskoj. Time su prvi put okupiljeni vodeći pružatelji internet usluga u Hrvatskoj, s ciljem zajedničke promocije Interneta. CARNet, Globalnet, HThinet i IskonInternet ovom su akcijom željeli informirati javnost o svim mogućnostima Interneta, promovirati Internet i informacijske tehnologije, predstaviti postojeće sadržaje te potaknuti stvaranje novih korisnih internetskih sadržaja na hrvatskom jeziku.

U sklopu akcije proveden je natječaj usmjeren na prikupljanje kvalitetnih projekata koji za cilj imaju obogaćivanje hrvatskog informacijskog prostora. Na natječaj je pristiglo ukupno 290 projekata što svjedoči o iznimnom interesu koji je pobudila ova akcija. Stručnom povjerenstvu sastavljenom od nezavisnih stručnjaka iz raznih ministarstva, državnih ureda i poduzeća, povjerena je zadaća odabira ostvarivih, kvalitetnih i istovremeno obećavajućih projekata. Stručno povjerenstvo je pozitivno recenziralo 14 projekata, koji pokrivaju područja kulture, očuvanje baštine, poduzetništva, obrazovanja, energetike, ekologije, umjetnosti i zdravstva. Unutar tih 14 projekata, područje energetike obuhvaćeno je projektom MojaEnergija.

Druga strana natječaja bila je angažirati hrvatska poduzeća na aktivnu participaciju u razvoju hrvatskoj informacijskog prostora. Pri tome, neovisno stručno povjerenstvo natječaja osigurava kvalitetan odabir projekata hrvatskim poduzećima. Pozitivno recenzirani projekti nisu izravno sponzorirani, već njihova realizacija ovisiti o interesu potencijalnih sponzora. CARNet kao organizator osigurava promociju projekata, sudjeluje u pronalasku sponzora, te pruža medijsku potporu cijele akcije i svih projekata. U okviru ove akcije, Microsoft Hrvatska je donirao programsku potporu za potrebe projekta MojaEnergija.

Akciju su podržali Ured za internetizaciju Vlade RH, Ministarstvo znanosti i tehnologije, Ministarstvo kulture, Ministarstvo prosvjete i športa, Ministarstvo gospodarstva, Ministarstvo za europske integracije, Ministarstvo za obrt, malo i srednje poduzetništvo, Ministarstvo zaštite okoliša i prostornog uređenja te Ministarstvo zdravstva. Medijski pokrovitelji kampanje su: Hrvatska radiotelevizija, Jutarnji list, Internet Monitor, Otvoreni radio i časopis Bug.

Više o akciji "10@HR - Vrijeme je za Internet!" može se naći na stranicama www.10godinainterneta.hr